بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خواص چای بابونه برای سلامتی

خواص چای بابونه برای سلامتی

فواید چای بابونه برای سلامتی

بابونه قرن هاست که به دلیل خواص تسکین دهنده و درمانی آن در طب گیاهی استفاده می شود. چه برای به خواب رفتن در شب، تقویت سیستم ایمنی بدن یا کاهش استرس به کمک نیاز داشته باشید، یک فنجان چای بابونه می تواند کمک کند. این ترکیب چای گیاهی دارای طعمی سبک و گلدار با طعمی از شیرینی طبیعی است و به راحتی می توانید آن را نوش جان کنید. بابونه علاوه بر اینکه یک ترکیب خوشمزه است، فواید سلامتی زیادی نیز دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:


1-دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه حاوی خواص ضد التهابی است و نوشیدن چای بابونه علائم التهاب را کاهش می دهد . اگر از یک بیماری التهابی مزمن مانند آرتریت رنج می برید، بابونه می تواند به تسکین درد کمک کند و شما را راحت تر کند. بابونه حتی در کم کردن التهابات پوستی و جوش صورت و بدن هم نقش دارد.


2-سرماخوردگی را تسکین می دهد.

یک فنجان چای بابونه یک داروی گیاهی عالی برای سرماخوردگی است! مطالعات نشان داده‌اند که بابونه می‌تواند در کاهش علائم سرماخوردگی مفید باشد.


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

3- برای قلب شما مفید است.

بابونه حاوی خواص مفیدی است که برای قلب شما مفید است . در حالی که مطالعات در مورد نقش بابونه برای سلامت قلب هنوز ادامه دارد، تحقیقات نشان می دهد که مصرف چای بابونه ممکن است برای کسانی که از بیماری هایی مانند بیماری عروق کرونر قلب رنج می برند مفید باشد.


4- به هضم غذا کمک می کند.

یک فنجان چای بابونه بعد از یک وعده غذایی می تواند به هضم غذا کمک کند و مشکلات معده را تسکین دهد. تحقیقات نشان داده است که بابونه علائم رفلاکس اسید معده را کاهش می دهد، نفخ و گاز را از بین می برد و به سلامت کلی دستگاه گوارش کمک می کند .


5- برای خواب خوب است.

آیا در به خواب رفتن در شب مشکل دارید؟ چای بابونه قرن هاست که به عنوان کمک کننده خواب و آرامش استفاده می شود . چای بابونه دارای اثر آرام بخش ملایمی است که برای القای خواب عالی است. بعد از اینکه به خواب می روید، بابونه می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند تا آرام و سرحال از خواب بیدار شوید. همچنین نشان داده شده است که بابونه به مشکلات کیفیت خواب مرتبط با افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان کمک می کند.


6-اضطراب را کاهش می دهد.

یک فنجان چای بابونه همچنین می تواند به کاهش استرس و کاهش اضطراب کمک کند . بابونه به خاطر خواص آرامش بخشش معروف است و یک فنجان چای آرام بخش و معطر برای هر زمانی از روز عالی است. از آنجایی که بابونه یک آرام بخش بسیار ملایم نیز هست، می تواند به شما کمک کند هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی آرام شوید.


7-گلودرد را تسکین می دهد.

مطالعات نشان داده اند که چای بابونه می تواند به تسکین گلودرد و کاهش گرفتگی صدا کمک کند. یک حبه عسل در یک فنجان چای بابونه بسیار مفید است، زیرا عسل همچنین دارای خواص تسکین دهنده و ضد میکروبی است.


8-برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است

نوشیدن بابونه همچنین ممکن است برای سیستم ایمنی بدن شما مفید باشد . در حالی که مطالعات در مورد فواید فراوان بابونه هنوز ادامه دارد، تحقیقات اخیر نشان می دهد که بابونه ممکن است حاوی خواص ضد باکتریایی باشد که می تواند به جلوگیری از بیماری و حفظ سیستم ایمنی بدن شما در بهترین حالت کمک کند.

خرید چای با

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده