بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تسکین درد: 12 راه طبیعی ساده و موثر برای درمان درد

تسکین درد: 12 راه طبیعی ساده و موثر برای درمان درد

اگر به دلیل سردردهای میگرنی، درد مفاصل یا درد عضلانی و هر التهاب و درد دیگری مجبور به استفاده مداوم از مسکن هستید، احتمالا به دنبال روش های جایگزین یا مکمل هستید. داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن برای تسکین درد موثر هستند، اما استفاده طولانی مدت به دلیل عوارض جانبی توصیه نمی شود.




داروهای تجویزی نیز می توانند باعث وابستگی شوند. این داروها حتی ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به داروهای بدون نسخه داشته باشند. پس با ما همراه باشید تا ۱۲ راه طبیعی برای تسکین درد را بدانید.


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین



با روش های طبیعی برای تسکین درد آشنا شوید


مسکن




برای صدها سال، مردم از روغن‌های ضروری، گیاهان تسکین‌دهنده و درمان‌های جایگزین به عنوان مسکن‌های طبیعی استفاده می‌کنند. محققان این مسکن های طبیعی را به طور کامل بررسی نکرده اند، اما برخی شواهد نشان می دهد که این درمان های خاص می توانند به بهبود درد کمک کنند.




در مقاله زیر شما را با 12 درمان طبیعی آشنا می کنیم. نگران تاثیر علمی این روش ها نباشید، زیرا ما پشتوانه علمی آنها را نیز بررسی کرده ایم.




در اینجا نحوه کاهش درد به طور طبیعی آورده شده است.




1) اسانس اسطوخودوس خاصیت ضد درد دارد


اسانس اسطوخودوس خاصیت ضد درد دارد.




اسانس اسطوخودوس به تسکین درد، خواب راحت‌تر و کاهش اضطراب کمک می‌کند. طبق یک مطالعه در سال 2012، استنشاق اسانس اسطوخودوس سردردهای میگرنی را در مقایسه با دارونماها بهبود بخشید.




همچنین برخی مطالعات نشان می دهد که اسانس اسطوخودوس حاوی آنتی اکسیدان بوده و دارای اثرات ضد درد و ضد التهابی است.




سازمان غذا و دارو بر ترکیب و دوز اسانس اسطوخودوس نظارتی ندارد، بنابراین بهتر است از این اسانس با احتیاط استفاده کنید. قبل از استفاده از هر روغن ضروری جدید با پزشک خود مشورت کنید.


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن



قبل از استفاده موضعی، حتما آنها را با روغن های حامل رقیق کنید (به طور متوسط ​​سه تا چهار قطره اسانس در 30 میلی لیتر - معادل دو قاشق غذاخوری - رقیق شده با روغن حامل مانند روغن نارگیل).




از خوردن این اسانس ها خودداری کنید زیرا بالقوه سمی هستند.




۲) اسانس رزماری به کاهش درد عضلانی کمک می کند


رزماری یکی از اسانس هایی است که درد را تسکین می دهد. برخی از محققان بر این باورند که رزماری به درمان سردرد، درد استخوان، درد عضلانی و تشنج کمک می کند و در واقع یک گیاه ضد درد است.




رزماری همچنین به کاهش التهاب، شل شدن عضلات صاف و تقویت حافظه کمک می کند. قبل از استفاده موضعی از اسانس رزماری، آن را در روغن حامل (مانند روغن زیتون) رقیق کنید. از حدود دو قاشق غذاخوری روغن حامل برای رقیق کردن 3 تا 5 قطره اسانس رزماری استفاده کنید. همچنین می توانید از کرم یا پماد ضد درد حاوی عصاره یا اسانس رزماری برای کاهش درد عضلانی استفاده کنید.




به گفته محققان، این گیاهان روی گیرنده های مواد افیونی که با احساس درد مرتبط هستند، عمل می کنند. نتایج یک کارآزمایی بالینی در سال 2013 نشان داد که روغن رزماری درد را در افرادی که از تریاک کنار می‌کشند کاهش می‌دهد.




3) از اسانس نعناع برای رفع اسپاسم دردناک استفاده کنید


روغن نعناع از گیاه Mentha piperita به دست می آید. برخی تحقیقات نشان می دهد که گیاه نعناع ضد التهاب، ضد میکروب و ضد درد است. مواد موثره روغن نعناع شامل کارواکرول، منتول و لیمونن است. مردم اغلب از اسانس نعناع رقیق شده (دو قطره در دو قاشق غذاخوری روغن حامل) به صورت موضعی استفاده می کنند.




طبق یک مطالعه در سال 2015، نعناع به طور سنتی برای تسکین اسپاسم دردناک، گرفتگی عضلات و مشکلات مرتبط با آرتریت استفاده می شود.




محققان همچنین به این نتیجه رسیده اند که مالیدن روغن نعناع بر روی شقیقه ها و پیشانی، درد ناشی از سردرد تنشی را تسکین می دهد.




از مصرف این اسانس روی پوست آسیب دیده خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. به طور کلی، مقدار کمی روغن نعناع را روی ناحیه کوچکی از پوست خود قبل از استفاده از آن در مناطق دردناک آزمایش کنید.




این اسانس برای کودکان مناسب نیست.




4) بوییدن اسانس اکالیپتوس برای تسکین درد موثر است


روغن اکالیپتوس درد را کاهش می دهد.




آخرین اسانس در لیست روش های طبیعی تسکین درد، اسانس اکالیپتوس است. این داروی گیاهی که از گیاه اکالیپتوس گرفته می شود به کاهش درد، تورم و التهاب بدن کمک می کند.




طبق یک مطالعه در سال 2013، استنشاق اسانس اکالیپتوس برای تسکین درد موثر است. شرکت کنندگان در این تحقیق که در دوره نقاهت پس از جراحی زانو بودند، روزانه 30 دقیقه به مدت 3 روز روغن اکالیپتوس را استنشاق کردند.




از مصرف اسانس اکالیپتوس برای کودکان یا حیوانات خانگی خودداری کنید. اکالیپتوس ممکن است باعث آسم شود. به یاد داشته باشید که قبل از استفاده موضعی، این روغن ضروری را با یک روغن حامل (مانند روغن نارگیل) رقیق کنید.




همچنین از سمپاشی و مصرف اسانس اکالیپتوس خودداری کنید. برای اطمینان از عدم حساسیت به این روغن، قبل از استفاده آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید.




5) از تأثیر گیاه میخک برای درمان دندان درد غافل نشوید


میخک که از گیاهی با نام علمی Eugenia caryophyllata گرفته می شود، به طور سنتی برای تسکین درد استفاده می شود. نتایج یک مطالعه در سال 2006 نشان می دهد که ژل میخک به اندازه ژل بنزوکائین (ژل بی حس کننده) موثر است.




محققان این مطالعه از ژل میخک، ژل بنزوکائین و دارونما استفاده کردند. بر اساس نتایج، سطح درد کسانی که از ژل میخک و ژل بنزوکائین استفاده می کردند کاهش یافت، اما دارونماها هیچ تاثیری نداشتند.




(البته می توانید از عسل برای تسکین فوری دندان درد نیز استفاده کنید. گذاشتن مقدار کمی عسل خالص و طبیعی روی دندان اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد اما به سرعت درد دندان را کاهش می دهد. با این روش می توانید تا زمان ویزیت از آن استفاده کنید. منتظر دندان باشید.دکتر دندانپزشک درد قابل تحمل را کاهش دهید.)




تحقیقات بیشتری لازم است تا بدانیم میخک چقدر در تسکین انواع دیگر درد موثر است. محققان همچنین معتقدند که میخک آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد قارچ و ضد ویروس است.




6) کپسایسین موجود در فلفل به عنوان یک مسکن طبیعی استفاده می شود


کپسایسین موجود در فلفل چیلی به عنوان یک مسکن طبیعی




برخی افراد از کپسایسین موجود در فلفل تند به عنوان یک مسکن طبیعی استفاده می کنند. هنگام استفاده از این ماده به صورت موضعی، ممکن است کمی احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش داشته باشید که طبیعی است.




مطالعه ای در سال 2011 به نقش مهم کرم ضد درد موضعی و چسب های کپسایسین در تسکین درد اشاره می کند. بسیاری از محصولات تسکین درد حاوی کپسایسین هستند.




محققان هنوز مطمئن نیستند که این ماده چگونه برای بهبود درد کار می کند، اما برخی معتقدند کپسایسین بر فیبرهای انتقال دهنده درد تأثیر می گذارد و حساسیت پوست به درد را کاهش می دهد. رشته های درد اعصابی هستند که پیام های درد را منتقل می کنند.




۷) درد مفاصل را با زنجبیل درمان کنید


زنجبیل با نام علمی Zingiber officinale ریشه ای است که به عنوان مسکن طبیعی شناخته می شود. طبق مطالعه ای در سال ۲۰۱۵، مصرف روزانه ۲ گرم زنجبیل به مدت ۵ روز در کاهش دردهای عضلانی ناشی از ورزش های استقامتی و دویدن موثر است.




محققان همچنین می گویند که زنجبیل روند بهبود را تسریع می کند و التهاب ناشی از آسیب های ورزشی را کاهش می دهد. زنجبیل خام را با افزودن آن به چای یا اسموتی خود در رژیم غذایی خود بگنجانید.




همچنین می توانید از مکمل های زنجبیل موجود در بازار استفاده کنید. با این حال، شکل طبیعی و تازه زنجبیل خواص بیشتری دارد.




همیشه قبل از مصرف هر مکمل جدید با پزشک خود مشورت کنید. مکمل های غذایی ممکن است عوارض جانبی داشته باشند و در صورت مصرف با سایر داروها باعث تداخل دارویی شوند.




8) گل مینا برای پیشگیری از سردردهای میگرنی مفید است


بابونه که به بابونه گاوی نیز معروف است، به طور سنتی برای درمان تب، سردردهای میگرنی، روماتیسم، دندان درد، معده درد و افزایش شیر مادر استفاده می شود.




البته در دوران بارداری از مصرف آلوئه ورا یا هر گیاه دیگری بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.




آلوئه ورا حاوی ترکیباتی است که التهاب و اسپاسم را کاهش می دهد و به عنوان مسکن درد عضلانی عمل می کند. برخی از محققان بر این باورند که این خاصیت مینای دندان به دلیل وجود لاکتون ها و فلاونوئیدهای سسکوی ترپن است.




محققان انجمن میگرن آمریکا می گویند نتایج متناقضی در مورد نحوه عملکرد بابونه وجود دارد، اما این گیاه احتمالاً برای جلوگیری از سردردهای میگرنی مفید است.




بر اساس مقاله ای که در سال 2013 منتشر شد، گل ها و برگ های مینا پناهگاه گیاهان هستند. مینای دندان ممکن است عوارضی مانند درد شکم، تهوع، استفراغ و افزایش خونریزی داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.




۹) زردچوبه حاوی ترکیباتی است که التهاب و درد را کاهش می دهد


کورکوما (ماده فعال زردچوبه) مسکن درد است. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که مصرف عصاره کورکوما به مدت 4 هفته به اندازه ایبوپروفن در کاهش درد آرتروز زانو موثر است. همچنین، زردچوبه یک مسکن گیاهی رایج است.




10) طب سوزنی روشی موثر برای کاهش دردهای مزمن است


طب سوزنی کاربردهای زیادی برای تسکین درد دارد.




طب سوزنی یک درمان جایگزین است که به گفته طرفداران آن در کاهش درد موثر است. تحقیقات اخیر نیز این باور را تایید می کند. طب سوزنی به تسکین انواع خاصی از درد کمک می کند، از جمله:




 كمر درد


 گردن درد


آرتریت یا درد زانو


علاوه بر این، طب سوزنی سردردهای تنشی را کاهش می دهد و به پیشگیری از سردردهای میگرنی کمک می کند.




یک متاآنالیز در سال 2018 نشان می دهد که طب سوزنی روشی موثر برای کاهش درد مزمن است. محققان بر این باورند که طب سوزنی به تسکین دردهای اسکلتی عضلانی، سردرد و درد مفاصل مرتبط با آرتروز کمک می کند.




دانستن اثربخشی طب سوزنی برای سایر دردها نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. اما شواهد نشان می دهد که طب سوزنی برای کاهش بسیاری از انواع درد موثر است. در واقع، طب سوزنی ممکن است به تسکین بیش از 100 درد مختلف کمک کند.




11) یوگا در رفع گردن درد موثر است


کمردرد را با حرکات کششی، یوگا و فیزیوتراپی تسکین دهید.




 




یوگا یک تمرین مدیتیشن فیزیکی و راهی طبیعی برای کاهش درد است. می توانید کمردرد را با تمرینات کششی، یوگا و فیزیوتراپی تسکین دهید. یوگا شامل تمرین‌های تنفسی، خودمراقبتی و تکنیک‌های تمدد اعصاب است، بنابراین درد ناشی از استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.




طبق یک مطالعه در سال 2013، یوگا در تسکین کمردرد و گردن درد موثر است. اما مطالعات بیشتری برای اثبات اثربخشی آن در کاهش سردرد، آرتریت یا فیبرومیالژیا مورد نیاز است.




12) مدیتیشن ذهن آگاهی علائم افسردگی را کاهش می دهد


افراد مبتلا به درد مزمن تمایل دارند از مدیتیشن ذهن آگاهی به عنوان یک درمان طبیعی درد استفاده کنند. ما به تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز داریم، اما مطالعات اولیه امیدوارکننده است.




یک متاآنالیز در سال 2017، 38 مطالعه مرتبط را بررسی کرد. بر اساس این تحقیق، مدیتیشن ذهن آگاهی ممکن است علائم درد و افسردگی را کاهش داده و کیفیت زندگی را بهبود بخشد.




با این حال، ما به تحقیقات گسترده تری نیاز داریم تا دقیقا بدانیم مدیتیشن ذهن آگاهی چقدر موثر است.




با مزایای استفاده از روش های طبیعی برای تسکین درد آشنا شوید


استفاده از مسکن هایی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن برای اکثر ما مشکلی ندارد اما در صورت بروز عوارض بهتر است از مسکن های طبیعی مانند داروهای گیاهی و فعالیت های سنتی مانند یوگا و طب سوزنی استفاده کنیم.




طبق یک مطالعه در سال 2016، استفاده طولانی مدت از استامینوفن خطر حملات قلبی، خونریزی گوارشی و اختلال عملکرد کلیه را افزایش می دهد.




علاوه بر این، برخی از نتایج تحقیقات نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن خطر ابتلا به زخم معده، نارسایی کلیه و سکته را افزایش می دهد. همچنین بسیاری از درمان های سنتی مانند یوگا، تمرکز حواس و طب سوزنی برای سلامت روان افراد مفید هستند.




داروهای گیاهی علاوه بر اثرات تسکین درد، فواید دیگری نیز دارند. به عنوان مثال، آنها به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود به حفظ سلامت بدن کمک می کنند.




چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟


مسکن های طبیعی ممکن است برای همه انواع درد موثر نباشند یا در صورت شدید بودن درد بی اثر شوند. در این موارد می توانید از مسکن های طبیعی در کنار سایر روش های تسکین درد استفاده کنید تا اثربخشی آن ها افزایش یابد.




اگر از درد شدید رنج می برید، باید به پزشک مراجعه کنید تا بهترین راه برای درمان آن پیدا شود. همچنین اگر دردی دارید که علت آن را نمی دانید، باید از پزشک نیز کمک بگیرید.




نکات بیشتر در مورد تسکین درد


بهترین و موثرترین راه برای تسکین درد، مصرف مسکن های تجویز شده تحت نظر پزشک است. با این حال، مسکن های طبیعی جایگزین خوبی برای افرادی هستند که می خواهند از عوارض جانبی مسکن های طولانی مدت جلوگیری کنند.




می توانید از روغن های ضروری در بخور یا حمام استفاده کنید. همچنین می توانید گیاهان و ادویه های ذکر شده در این مقاله را به غذای خود اضافه کنید (با احتیاط های توصیه شده). علاوه بر این می توانید از مکمل های غذایی حاوی این مواد استفاده کنید.




می توانید به راحتی مدیتیشن ذهن آگاهی را در خانه یا مکان های دیگر تمرین کنید. همچنین می توانید با دسترسی به فیلم های آموزشی، یوگا را در خانه انجام دهید. برای انجام طب سوزنی باید به پزشک مجاز و متخصص مراجعه کنید.




همه داروهای طبیعی برای همه یکسان عمل نمی کنند. یک گزینه طبیعی ممکن است در طولانی مدت برای فرد مفید باشد، در حالی که برخی از افراد ممکن است نتوانند درد خود را به طور طبیعی درمان کنند و بنابراین ترجیح می دهند از داروهای معمولی استفاده کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده